Co dobry manager wiedzieć powinien

Szkolenie przeznaczone jest dla osób średnio zaawansowanych pod względem doświadczenia na stanowisku kierowniczym (do 4 lat). Większość młodych stażem managerów, awansowanych w ramach rekrutacji wewnętrznej, musi przede wszystkim uporać się z problemem nagłej zmiany roli – od kolegi z pracy do szefa. Szkolenie przedstawia szereg technik, których zastosowanie pozwala na płynne przejście do nowego kontekstu – bez popadania w konflikty i z zachowaniem zasad wzajemnego szacunku.

Podczas szkolenia młodzi managerowie omawiają m.in. następujące zagadnienia:

  1. expose – jak je przygotować i wygłosić,
  2. coaching jako metoda płynnego przejścia od wymiany doświadczeń do wyznaczania i egzekwowania zadań,
  3. delegowanie zadań i wsparcie w ich wykonywaniu,
  4. formalne i nieformalne techniki motywacyjne.

Przed rozpoczęciem szkolenia, wszyscy jego uczestnicy spotykają się z trenerem, by omówić swoje oczekiwania i obawy związane z nową rolą. Powstaje wówczas lista celów, które stawiają przed sobą świeżo upieczeni managerowie. Analiza rozmów wpływa na kształt programu szkoleniowego. Po upływie nie mniej niż 6 miesięcy, uczestnicy szkolenia ponownie spotykają się z trenerem, aby omówić swe sukcesy i niedociągnięcia oraz wpływ szkolenia na ich profesjonalne zachowania.

Metoda:
  • spotkania indywidualne (50%), strategie (30%), feedback i dyskusja (20%)
Adresaci:
  • kierownicy, managerowie, dyrektorzy; pracownicy działów Human Resources
Liczba godzin:
  • wersja podstawowa: 1 dzień szkoleniowy (6 godzin)
  • wersja podstawowa skrócona: 3 godz.
  • wersja rozbudowana: 2 dni szkoleniowe (6+6 godz.)