Koniec wieńczy dzieło – zamknięcie sprzedaży

Każda minuta rozmowy sprzedażowej powinna przybliżać nas do oczekiwanego efektu: decyzji o zakupie, zamówieniu lub konkretnym ustaleniu dalszych kroków. Wielu handlowców, którzy świetnie radzą sobie z kierowaniem przebiegiem rozmowy, pod koniec spotkania oddają inicjatywę w ręce klienta – licząc, że sam poprosi o formularz zamówienia.

Szkolenie koncentruje się na ćwiczeniu umiejętności domykania sprzedaży. Uczestnicy szkolenia, dzięki licznym scenkom (ang. role-plays), doskonalą tę umiejętność, aby stała się ich nawykiem.

Program szkoleniowy rozpoczyna się od analizy typów spotkań odbywanych przez handlowców. Następnie dokonywana jest odpowiednia kategoryzacja pod kątem oczekiwanych celów. Każdy cel może wymagać odmiennego sposobu prowadzenia rozmowy, co również jest przedmiotem odgrywanych scenek.

Szkolenie uczy handlowców i konsultantów przygotowania i prowadzenia rozmowy pod kątem zakładanego celu. Scenki odgrywane podczas szkolenia opierają się wyłącznie na prawdziwych sytuacjach, w których znaleźć się mogą handlowcy i konsultanci.

Metoda:
  • wykład (10% czasu szkolenia), analiza scenek (40%), feedback i dyskusja (50%)
Adresaci:
  • pracownicy działów handlowych, działów sprzedaży i działów obsługi klienta
Liczba godzin:
  • wersja podstawowa: praca domowa + 1 dzień szkoleniowy (6 godzin)
  • wersja podstawowa skrócona: 3 godz.
  • wersja zaawansowana: 2 dni szkoleniowe (6+6 godz.)