Manipulacje: diagnoza i leczenie

Środowisko biznesowe sprzyja stosowaniu manipulacji. Często bezwiednie zdarza się nam ją stosować, a jeszcze częściej możemy stać się jej ofiarą podczas prowadzonych przez nas rozmów. Szkolenie udziela odpowiedzi na szereg ważnych pytań, np.:

  1. Jak rozpoznać próby manipulacji, jak na nie zareagować?
  2. Jakie kontrtechniki nie wywołają antagonistycznych reakcji?
  3. Jakie pytania pomogą wykryć i zneutralizować manipulację?

Szkolenie opiera się na analizie reakcji na różne metody manipulacyjne odzwierciedlone w przygotowanych przez Grupę Eurolink scenkach, umiejscowionych w realiach prowadzonych negocjacji. Uczestnicy szkolenia uczą się rozpoznawać techniki manipulacyjne, takie jak niby-walka, huśtawka emocji, nieobliczalny partner, ostatnie życzenie.

Uczestnicy szkolenia ćwiczą kontrtechniki identyfikacyjne – przede wszystkim dzięki umiejętnym pytaniom otwartym. Taka strategia pozwala również stwierdzić, czy przedstawiane stanowisko jest na pewno manipulacją, czy też klasycznym sprzeciwem.

Metoda:
  • wykład (20%), scenki (30%), analiza i feedback (50%)
Adresaci:
  • managerowie, kierownicy i dyrektorzy, specjaliści ds. zakupów, Key Account Managerowie, handlowcy
Liczba godzin:
  • wersja podstawowa: 1 dzień szkoleniowy (6 godzin)
  • wersja podstawowa skrócona: 3 godz.
  • wersja rozbudowana: 2 dni szkoleniowe (6+6 godz.)